Monday, November 30, 2015

Lauk pelik

Bismmillahir Rahmaanir Rahim photo vectorbismillahpink2.png

Alhamdulillah

Apa la lauk yang pelik tu yer?
Sebenarnya takde yang pelik sangat. Ni semua gara-gara anak yang sedang membesar. Malam tadi buka peti ais sebab nak perhangatkan EBM (Express Breast Milk) untuk baby MPA. Skali MPA jumpa ni :


Mesti dapat agak kan kerja siapa? Siapa lagi kalau bukan Amir Syukur. Amir nampak orang simpan ikan, daging semua dalam peti ais, dia pon nak simpan. Jadinya, macam ni la. Geli hati sekejap, tapi terasa pulak dah besar dah anak bujang MPA ni. Sebelum ni dia absorb jer. Sekarang ni masa untuk dia beraksi la pulak. 

MPA selalu pesan pada diri, suami dan ahli keluarga MPA supaya jangan buat atau berkata-kata dengan perkataan bukan-bukan. Selain itu, rancangan TV juga MPA minta kerjasama semua ahli keluarga untuk tapis apa yg ditonton. Almaklum, anak tengah nak meniru, risau kalau dipraktikkan yang bukan-bukan.

Budak-budak sekarang tak macam zaman dulu, pendedahan buat mereka terlalu banyak dan macam-macam. Dengan internet, facebook, instagram, tweeter, youtube dan macam-macam lagi. Semua perkara boleh diakses dengan mudah dan cepat. 

Kita sebagai ibubapa dan orang dewasa perlu arif atau paling tidak, tahu dengan perkembangan terkini. Tak semua mengarah ke arah negatif, ada juga yang memberikan kesan positif. Walauapa pon, kita seimbangkan antara dunia dan akhirat. Mudah-mudahan dunia dapat, akhirat pon dapat.

Wallahua'lam

Share: