Thursday, April 20, 2017

Pulang dengan jayanya

 photo bismillah-02.png
 photo salam6black.png
Alhamdulillah

Sudah 2 hari MPA balik ke rumah. 2 bulan lebih juga MPA tinggal di hospital, menemani puteri MPA, Ain Humaira. Alhamdulillah, berjaya juga MPA balik setelah 3 kali cubaan balik tidak berjaya.

Asal doktor ada menyebut boleh balik, terus puteri Ain tak sihat, samada malam hari mahupun hujung minggu, sehinggalah terpaksa dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi Pediatrik (PICU). 

Tetapi untuk kali ini, doktor mahupun jururawat menyebut "boleh pergi melancong" ataupu "boleh pergi shopping". Itupun kami, termasuk MPA sendiri sentiasa mengawasi keadaan kesihatan Ain. Bimbang tidak sihat lagi sekali.  

Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. Sudah lama tidak balik, rasa kekok dan pelik pula dengan keadaan rumah. Ain pun terpinga-pinga pada mulanya. Penangan tinggal lama di hospital. Hihi

Terima kasih banyak-banyak kepada warga kerja Wad KK6, Wad KK5, PICU dan Pasukan Pembedahan Pediatrik, Institut Pediatrik, Hospital Kuala Lumpur kerana melayan kerenah dan ragam kami selama 2 bulan lebih. Alhamdulillah, layanan yang diberikan memang memuaskan. Semestinya ada salah silap dimana-mana tapi bagi MPA, adatlah sebagai manusia biasa. Lagipun kita bukan robot, jadi terima seadanya. Secara keseluruhan, MPA puas hati cuma ralat sikit MPA tak dapat ucapkan terima kasih kepada doktor yang merawat Ain sebab MPA gerak balik malam, yang tinggal cuma jururawat dan doktor on-call.

Walaubagaimanapun, kenangan selama 2 bulan lebih tinggal di hospital memang susah untuk dilupakan. Semoga anak-anak yang masih ada di Institut Pediatrik, Hospital Kuala Lumpur diberikan kesihatan dan kesembuhan agar dapat juga pulang ke rumah masing-masing, insya Allah.

Wallahua'lam

 photo DC347A584D917411A24728AD62EDEFF9.png
Share: