AFB Feed

Thursday, November 01, 2018

Tiada lagi peperiksaan untuk murid Tahun 1, 2 dan 3

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh




Alhamdulillah. Yeay! Berita baik untuk ibu bapa yang ada anak yang bakal memasuki Tahun 1, 2 dan 3 sebab Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik sendiri yang mengumumkan yang tiada lagi peperiksaan untuk anak-anak Tahun 1, 2 dan 3 bermula tahun depan, 2019.

Seronok sangat MPA bila dapat tahu berita ini. Manakan tidak, kasihan pada anak-anak yang masih kecil lagi terbeban dengan peperiksaan dan kita sebagai ibu bapa, semestinya menginginkan yang terbaik buat anak-anak kita.

Sekurangnya, dengan berita baik ini, bukan setakat anak-anak dan ibubapa, cikgu pun turut seronok sama. Seronok, seronok juga. Harapan yang lain tetap ada.

Bila peperiksaan sudah tiada, diharapkan penilaian kepada anak-anak tetap ada untuk anak-anak dan ibu bapa mengetahui tahap pencapaian anak-anak supaya boleh dilakukan penambahbaikan kepada anak-anak.

Insya Allah, anak bujang MPA, Amir Syukur akan memasuki Tahun 1 tahun depan, 2019. Tapi macam anak-anak rilek saja, ibubapa yang rasa teruja pulak. Haha

Semoga ada lagi berita-berita baik buat anak-anak, ibubapa dan juga guru. Insya Allah.


Lot's of love,
 photo DC347A584D917411A24728AD62EDEFF9.png

3 comments:

  1. Penilaian cara lain lah tu.. Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  2. Tu laa kan..tahun depan anak sulung murni darjah 3 dan adiknya darjah satu..ok juga takde peperiksaan tapi ujian penilaian harap ada laa sbb melalui penilaiaan kita akan tahu setakat mana pendidikan dan pembelajaran anak2 kita

    ReplyDelete
  3. comel je gambar tu. betul2 serabut tu jawab exam =p

    ReplyDelete

Alhamdulillah...terima kasih atas komen membina anda... ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Siti Aminah Wahab