Sunday, November 08, 2020

Bila PKPB bersambung lagi

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh

http://mamapapaamir.blogspot.com


Alhamdulillah untuk hari Ahad yang indah hari ini walaupun ada berita yang seakan kurang enak diterima semalam iaitu bila PKPB bersambung lagi. Tapi MPA percaya, segalanya adalah yang terbaik untuk semua.

PKPB yang akan bermula esok ini nak kena rancang baik-baik sebab banyak benda boleh dibuat pada waktu ini. Antaranya misi habiskan buku dan update blog bersawang yang comel ini. Hahaha

MPA percaya ramai yang terkesan dengan PKPB. Mana yang merancang untuk balik ke kampung ziarah ibubapa, terpaksa menangguhkannya dulu. Mana yang merancang untuk diadakan majlis, terpaksa ditunda dahulu. Mana yang merancang untuk bercuti, sudah beli pakej bercuti, terpaksa minta ditukar tarikh.

Walau apapun, ada hikmah semuanya. Salah satunya adalah pada MPA, mungkin ini masanya untuk MPA upgrade amal ibadah. Daripada kita hanya melakukan solat 5 waktu sehari semalam, kita mulakan dengan solat awal waktu dan top up dengan solat sunat rawatib. Daripada dulu puasa hanya bulan Ramadhan saja, mungkin boleh latih diri puasa hari Isnin dan Khamis.

Sebenarnya perasan tak, dalam setiap kesulitan, ada Allah berikan kemudahan, cuma samada kita nak lihat daripada sudut positif atau negatif. Tepuk dada tanya diri.

Jaga diri ya sahabat semua. Allah jaga kita.


Lot's of love, 
  photo DC347A584D917411A24728AD62EDEFF9.png
Share: