Like us on Facebook

Wednesday, February 03, 2021

Adakah Allah sedang memakbulkan doaku?

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh


http://mamapapaamir.blogspot.com


Alhamdulillah, sudah 15 hari anak-anak belajar secara PdPR. MPA percaya semestinya ianya akan selalu dikenang sepanjang hayat bukan saja pada anak-anak, pada ibubapa juga.

Tak mustahil sistem pembelajaran ini akan berterusan sampai bila-bila. Alah bisa tegal biasa, mulanya memang banyak cabaran. Tapi nak atau tidak, bertahan, bersabar dan bertabah sajalah pilihan yang ada.

Tahun 2021 ini merupakan tahun pertama anak solehah MPA, Ain masuk ke sekolah. Percaya atau tidak, satu masa dulu, MPA pernah berdoa dan berharap sangat untuk sekolah daripada rumah saja buat Ain sebab faktor kesihatan Ain dan juga kesesuaian dia bersekolah.

Sejujurnya, MPA tak bersedia lagi nak sekolahkan Ain tapi atas nasihat doktor, MPA terpaksa akur dan daftarkan dia bersekolah.

Mungkinkah ini caranya Allah memakbulkan doa MPA? Tiada siapa tahu.

Tapi MPA percaya pada Allah sebagaimana sangkaan hambaNya dan Allah memakbulkan doa hambaNya tepat pada masanya, bukan mengikut kehendak kita.

Siapalah kita hendak menidakkan kebesaran dan kekuasaan Maha Pencipta kita kan?

Alhamdulillah, pembelajaran Ain walaupun atas talian ataupun melalui kertas kerja, sekurangnya MPA dapat memantau tahap pemahaman dia dan juga Abangnya sekali. Cuma waktu iklan dia banyak sangat, ada macam-macam idea dikeluarkan. MPA perlu kawal dan ajar mana yang boleh mana yang tidak serta ajar menguruskan masa supaya semuanya selesai tepat pada masanya. Insya Allah.

Jom kita renung dan fikir kembali, adakah ini salah satu caranya Allah memakbulkan permintaan dan doa kita suatu masa dulu?


Lot's of love, 

  http://mamapapaamir.blogspot.com