Monday, October 02, 2023

Kepentingan Vitamin C Shaklee

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh 
 Allahumma Solli Ala Muhammad

http://mamapapaamir.blogspot.com

Tadi panas terik betul. Tiba-tiba sekarang hujan lebat. Alhamdulillah, anak-anak sudah berada di sekolah sebelum hujan turun tadi. 

Dengan cuaca yang tak menentu sekarang ini, Umie memang mestikan anak-anak ambil Vitamin C setiap hari sebab tahu anak-anak memang tak cukup ambil Vitamin C setiap hari. 

Untuk anak soleh, memang Umie bagi Vitamin C Shaklee setiap pagi sebelum dia bersarapan. Sebab Vitamin C Shaklee ini lembut, boleh diterima perut walaupun perut kosong dan tak menyebabkan gastrik.

http://mamapapaamir.blogspot.com

Selain itu, Vitamin C Shaklee ada sistem perlepasan berperingkat. Maksudnya dalam satu tablet Vitamin C Shaklee ada 500mg Vitamin C. Vitamin C Shaklee akan dilepaskan sikit-sikit, bukan sekaligus dalam badan kita. Jadi, tidaklah ia membazir dan terbuang melalui air kencing kita.

http://mamapapaamir.blogspot.com

Tujuan utama Umie mestikan diri dan anak-anak ambil Vitamin C adalah untuk kuatkan imun badan anak-anak. Boleh tahan panjang juga senarai nama anak-anak yang tak dapat ke sekolah setiap hari disebabkan kurang sihat. Risau juga bila anak kerap sangat tak ke sekolah disebabkan kurang sihat. Bimbang mereka ketinggalan pelajaran. Lagi satu, kesian pulak bila paksa mereka makan ubat yang kurang sedap. Umie sendiri pun bergelen air minum bila makan ubat. Huhuhu

http://mamapapaamir.blogspot.com

Orang kata mencegah lebih baik daripada mengubati kan? Jadi, inilah salah satu usaha Umie untuk anak-anak Umie. Tapi kalau diizankan Allah untuk sakit, insya Allah, adalah sesuatu yang terbaik sedang Allah sediakan. 

Selain kuatkan imun badan, Vitamin C juga dikatakan sebagai vitamin kulit cantik juga sebab Vitamin C membantu menguatkan kolagen dalam badan. Untung pada mereka yang ambil Vitamin C, banyak kebaikan yang dapat. 

Jadi, kalian yang nak dapatkan Vitamin C yang berkualiti dan lembut dengan perut, boleh klik link ini 👉 http://byciksaw.wasap.my

Kalau kalian nak beli terus daripada Shaklee, boleh tekan sini 👉 https://www.shaklee.com.my/products/live-healthier/10104?sid=1265902

Selamat menjaga kesihatan semua. Badan sihat, mudah ibadah. Insya Allah.


Fi hifzillah. Barakallahu fiikum,
http://mamapapaamir.blogspot.com


Share: