AFB Feed

Thursday, November 02, 2017

Welcome November and all the best to SPM candidate

 photo bismillah-02.png
 photo salam6black.png


Alhamdulillah. Kita dah masuk bulan November. Tinggal sebulan saja lagi nak melangkah ke tahun baru, 2018. Cepat betul masa berlalu. Ya betul, masa takkan sekali-kali menunggu kita. Kita yang perlu mengejar masa. Tapi kita ni selalu je ketinggalan kan? Huhu
welcome november

Sekarang ni, kebanyakan anak-anak yang sedang bersekolah sedang menduduki peperiksaan akhir tahun. Semoga berjaya buat anak-anak semua. Dan SPM pula akan bermula pada hari Isnin akan datang ni, 6hb November. Cepat betul kan SPM tahun ni. MPA tahu ni pun sebab adik bongsu MPA bakal menduduki peperiksaan SPM. Mesti tengah berdebar-debar. Rasa macam semua tak abis lagi pulun.

Insya Allah, kalau dah berusaha sedaya upaya, redha dan tawakal sajalah nanti sewaktu menduduki. Sebab kadang kita ni bukan main lagi pulun dan menghafal, tapi bila dalam dewan peperiksaan, terus blank.Tu semua tak mustahil kan?

Buat masa sekarang ni, lakukan solat hajat setiap malam dan panjatkan doa banyak-banyak kepada Allah semoga dipermudahkan segala urusan. Hubungi ibubapa, datuk nenek, saudara mara; mohon maaf atas segala salah dan silap samada dalam keadaan sedar mahupun tidak sedar. Kuatkan semangat dan jangan mudah menyerah kalah. Dalam sibuk menelaah ini, jangan lupa jaga kesihatan juga tau. Susah nanti bila tak sihat pada hari peperiksaan.

Akhir sekali, setelah puas berdoa, berusaha, berikhtiar, letakkan tawakal kepada Allah. Berlapang dada untuk menerima segalanya. Insya Allah, perancangan Allah itu indah dan Allah sepertimana sangkaan hambaNya. Bersangka baik saja atas semuanya. Ada sesuatu yang Allah sedang sediakan untuk kita. Insya Allah.

Good luck SPM 2017 candidates

All the best and good luck to all SPM candidate. Be the best among the best!

Wallahua'lam
 photo DC347A584D917411A24728AD62EDEFF9.png

No comments:

Post a Comment

Alhamdulillah...terima kasih atas komen membina anda... ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Siti Aminah Wahab