Friday, May 04, 2018

Pendaftaran Persekolahan Tahun 1 Sesi 2019 Tamat

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh


Alhamdulillah, Isnin semalam, 30hb April 2018 merupakan hari terakhir pendaftaran persekolahan Tahun 1 sesi 2019. Pada tahun lepas, 2017; MPA telah mendaftarkan Amir sekolah tetapi pada tahun ini, rupanya sekolah tersebut agak jauh daripada rumah MPA. Jadi, MPA perlu mendaftarkan Amir di sekolah berhampiran dengan rumah MPA.

Pada mulanya MPA ingat ianya sekadar update maklumat berkaitan di laman sesawang Kementerian Pendidikan Malaysia. Rupanya kita mesti melalui pendaftaran yang sama sepertimana yang terdahulu. Terdapat 2 borang yang perlu dihantar bersama-sama beberapa dokumen sokongan yang diminta dan juga sampul surat berserta stem 80 sen. Jangan lupa pula untuk membatalkan nama anak di sekolah terdahulu. 

Berpusing juga MPA bersama Ain hendak selesaikan urusan persekolahan Amir untuk tahun depan. Daripada Ain comel dan kemas, akhirnya jadi tidak keruan. Hihi. Maafkan mama ya Ain.

Alang-alang keluar untuk selesaikan persekolahan Amir, MPA daftarkan juga Amir untuk sekolah agama. Jadi untuk tahun hadapan, Amir akan bersekolah agama di sebelah pagi dan bersekolah kebangsaan di sebelah petang. Jadual yang agak padat buat Amir tahun depan. 

Kalau ikutkan hati MPA, rasa kasihan pula nak sekolahkan Amir untuk kedua-dua sesi tersebut tapi bila fikirkan tentang masa depan Amir sendiri, terpaksalah berpenat sedikit sebab ilmu dunia dan akhirat kedua-duanya sangat perlu. Cuma MPA berharap segalanya akan dipermudahkan buat Amir sebab semestinya, di pengakhiran setiap hari, Amir dan anak-anak yang sama sepertinya akan kepenatan sangat dan tidak sabar menunggu hari cuti.

Bersabarlah wahai anak-anak sekalian. Semoga ilmu yang diperoleh dimanfaat sebaiknya dan digunakan ke arah yang diredhai oleh Allah Taala. Buat ibubapa termasuklah MPA sendiri pun perlu banyak bersabar dan bertabah menghadapi ragam anak sewaktu menguruskan mereka seharian. Insya Allah, aamiin.


Lot's of love,
 photo DC347A584D917411A24728AD62EDEFF9.png
Share: