Thursday, April 09, 2020

Latihan anak sewaktu PKP

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh



Alhamdulillah, akhirnya ada juga kesempatan MPA update blog yang sudah bersawang ini. Daripada sehari ke sehari nak update tapi tak update juga. Huhuhu

Alhamdulillah, minggu ini rasanya kebanyakan anak-anak yang bersekolah mula dapat latihan dan kerja sekolah daripada cikgu-cikgu. Tapi ada juga sahabat-sahabat MPA yang dapat latihan anak-anak awal lagi.

Alhamdulillah, anak soleh MPA teruja pula dapat latihan daripada cikgu. Sebenarnya sebelum dapat latihan daripada cikgu sekolah lagi, MPA ada join Selangortutor.com untuk anak soleh MPA.


Dalam website Selangor Tutor ini, ada daripada peringkat Darjah 1 hingga Tingkatan 5. Maklumat yang penting yang diperlukan masa mendaftar adalah nama anak, no IC anak, alamat rumah, tahun anak, sekolah anak dan juga alamat email ibubapa.

Latihan yang diberikan dalam bentuk interaktif. Jadi, anak-anak teruja setiap kali dapat 100% dalam setiap latihan. Dan setiap kali latihan selesai, kita sebagai ibubapa akan dapat email pencapaian anak-anak.

Kalau tak dapat nak akses Selangor Tutor ini, kalian boleh juga download apps Frog Play di smartphone kalian.

Dalam ini ada juga latihan untuk anak-anak, ikut kategori dan untuk anak-anak daripada Darjah 1 hingga Tingkatan 5. Interaktif juga sama seperti Selangor Tutor tadi.

Kebetulan, anak solehah MPA masih belum bersekolah. Jadi MPA bagi juga latihan dan aktiviti tapi MPA minta bantuan En Google dengan search 'elearning kindergarden'. Hehehe

Banyak juga website elearning kindergarden ini tapi dalam Bahasa Inggeris. Jadi MPA terpaksa alih bahasa untuk anak solehah MPA buat latihan dan aktiviti.

Kalau kalian tahu mana-mana website pembelajaran yang lain, jom kongsikan. Supaya ramai yang tahu.
Lot's of love,
  photo DC347A584D917411A24728AD62EDEFF9.png
Share: