AFB Feed

Tuesday, June 21, 2016

Cara tradisional masih tidak dilupakan

Bismmillahir Rahmaanir Rahim photo vectorbismillahpink2.png

Alhamdulillah

Selepas seorang, seorang lagi update. Cemburu juga haritu. Tertanya-tanya, bila pula giliran MPA?
Alhamdulillah, masih lagi ada yang ingat blog picisan ni walaupun haritu lama juga tuan tanahnya bertapa. Hihi. Okla, sekarang giliran MPA pula nak update.
Update apa lagi kalau bukan kad raya dan tak lain dan tak bukan, daripada blogger Kathy R'bain.

Terima kasih banyak-banyak sis Kathy atas kad raya yang dikirim. Insya Allah, ada balasan yang bakal menyusul. Tunggu..
Sebenarnya, kad raya masih valid lagi pada masa sekarang tapi dah tak serancak dulu disebabkan adanya internet. Lagipun, kad raya agak mahal kosnya berbanding internet. Mana taknya, kad raya perlu dibeli atau jika mahu cetak sendiri, kos juga disitu. Lagi satu, perlu beli stem untuk dipos. Jangan lupa, nak kena juga tulis sesuatu, paling tidak pun nama pengirim supaya penerima tau siapa yang mengirim.
Berbeza dengan kad raya elektronik yang sudah pastinya lebih cepat diterima dan boleh dikirim pada ramai penerima dalam satu-satu masa. Tapi sekarang lebih ringkas dengan adanya kumpulan diaplikasi Whatsapp. Cuma taip dan hantar, terus satu kumpulan tersebut boleh baca dan dapat.
Tapi nilai sentimental tu tak ada untuk kad raya elektronik ataupun mesej ni. Sekarang kalau dapat kad raya tu, terujanya lebih daripada dulu. Almaklum, susah nak dapat sekarang. Kalau dulu, kad raya banyak sangat sampai boleh dibuat hiasan gantung di rumah pada hari raya. Contohnya macam kat bawah ni :

Ni gambar dari Mr Google. Gambar rumah sendiri ada tapi ntah mana ntah sebab masa tu zaman muda belia lagi. Hihihi

Sekarang pon masih ada yang gantung lagi tapi digantikan dengan sampul raya. Bagi MPA, gantung kad raya dah kira nostalgia dah tu. Bagi sahabat MPA macamana pula?

1 comment:

  1. Tahun ni dapat dua je kad raya... ada satu tahun tu mmg meriah kad raya dapat dari ramai blogger..

    ReplyDelete

Alhamdulillah...terima kasih atas komen membina anda... ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Siti Aminah Wahab