Tuesday, September 13, 2016

Hari raya Aidiladha tahun 2016

 photo bismillah-02.png
 photo salam6black.png

Alhamdulillah

Hari ini hari raya Aidiladha hari yang ke-2. Sejujurnya, bila dengar takbir raya Aidiladha tahun ni, sayu rasa hati. Tahun lepas pun sama, sayu rasa hati sebab MPA beraya Aidiladha di Hospital Kajang. Tahun ini pula, Alhamdulillah, rezeki kedua ibubapa MPA dapat menjadi salah seorang jemaah haji di Mekah sana. Tu yang buat jadi sayu tu.
Kesayuan bertambah bila mana tahun ini kami beraya sekeluarga sahaja. Adik-beradik MPA beraya dengan mentua masing-masing dan yang bongsu mengikut abangnya (adik-beradik MPA yang ke-3) balik ke Pahang. Agak sunyi dan sayu jugak dibuatnya. 

Alhamdulillah, dari semasa ke semasa kedua ibubapa MPA ada update perkembangan mereka di sana. Buat masa ini, ayah MPA kurang sihat sikit; demam, selsema dan batuk sehingga kehilangan suara. Mungkin disebabkan perubahan cuaca berbanding di Malaysia. Walaubagaimanapun, ayah MPA masih kuat semangat untuk menunaikan ibadah haji beliau. Mohon sahabat semua mendoakan ya kesihatan ayah dan ibu MPA di Mekah sana. Semoga sahabat-sahabat MPA turut dikurniakan kesihatan yang baik juga untuk melaksanakan aktiviti harian masing-masing. Insya Allah.
Wallahua'lam

 photo DC347A584D917411A24728AD62EDEFF9.png

No comments:

Post a Comment

Alhamdulillah...terima kasih atas komen membina anda... ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Siti Aminah Wahab