Thursday, September 14, 2023

Anak bergaya di Majlis Penutup Bulan Kemerdekaan di sekolah

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh 
 Allahumma Solli Ala Muhammad

http://mamapapaamir.blogspot.com

Alhamdulillah, seronok anak-anak minggu ini sebab minggu ini ada majlis penutup kemerdekaan setelah puas selama sebulan macam-macam aktiviti kemerdekaan yang telah dijalankan.

Hari ini kemuncak penutupnya, ada acara pakaian beragam. Macam-macam gaya tengok anak-anak bergaya, cantik cantik pulak tu. Tapi alamak, lupa betul nak ambil gambar mereka sebab khayal dengan kreativiti mak ayah dan anak-anak sendiri.

Selain daripada itu, lebih baik Umie minta izin daripada empunya badan dan ibu bapa mereka sebelum Umie upload dan post di internet demi menjaga privasi masing-masing. Almaklum, tak semua orang selesa didedahkan diri mereka di internet, termasuklah Umie sendiri. Hehe

Ada yang siap bertanjak bagai tinggal keris saja tak ada. Ada yang siap pakai baju ahli silat. Yang berselendang kain batik tak kurang juga ramai. Dan yang paling ramai semestinya berbaju berasaskan bendera Malaysia. Kreatif betul si tukang jahit dan mak ayah yang menggayakan anak-anak.

Alhamdulillah, anak-anak Umie simple saja, tak ada lah complicated sangat. Yang anak soleh Amir berbaju melayu warna bendera Malaysia siap bersongkok dan anak solehah Ain pula baju t-shirt lengan panjang dan seluar sukan tapi ikut tema warna bendera Malaysia.

Anak-anak kalian pun pakai pakaian cantik juga ke sekolah? Jom kongsikan kalau tak keberatan dengan Umie. Mana tahu tahun depan boleh Umie gayakan pada anak-anak Umie ke. Hehehe


Fi hifzillah. Barakallahu fiikum,
http://mamapapaamir.blogspot.com


Share: