Tuesday, September 12, 2023

Vitamin wanita mengandung

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh 
 Allahumma Solli Ala Muhammad

http://mamapapaamir.blogspot.com

Teringat masa mula-mula mengandung anak soleh, Amir. Semestinya excited sebab setelah menunggu hampir 2 tahun baru Allah rezekikan kami ada cahaya mata. Masa itu Umie masih bekerja lagi. Jadi setiap pagi sebelum sampai pejabat, Umie akan beli sekotak susu saiz besar dan akan habis sebelum tengahari, sebab fikir nak bekalkan kalsium untuk baby dalam kandungan. Bila ingat balik, Ya Allah, semangatnya sebab ada nak ada baby. Hahaha

Selepas itu, tengahari harus makan jambu batu. Boleh dikatakan hari-hari juga Umie makan jambu batu. Kadang minta tolong kawan belikan, kadang pergi beli sendiri walaupun tengah sarat waktu itu. Punyalah semangat sebab fikir jambu batu kaya dengan vitamin C yang bagus untuk Umie dan baby. Hehehe

Percaya tak yang masa Umie mengandung, Umie buat bacaan tentang kehamilan dan Umie ada baca tentang ADHD, Down Syndrome dan sebagainya, bukan minta ia terjadi dalam hidup Umie tapi sekadar persediaan andaikata Umie diuji dengan anak sedemikian.

Alhamdulillah, anak yang sulung sihat sejahtera dan normal seperti anak yang biasa. Alhamdulillah, syukur Ya Allah.

Ada satu website ni yang Umie selalu rujuk, iaitu babycenter.com. Banyak info yang boleh kita rujuk dekat situ. Antaranya keadaan baby dalam kandungan kita seperti saiz baby, rupabentuk baby dan pergerakan baby. Selain itu, ada juga artikel untuk wanita mengandung dan permasalahan yang selalu berbangkit.

Ketahuilah, bila seorang wanita mengandung, semestinya dia akan sayang sangat pada kandungan dia dan berusaha sebaiknya untuk berikan yang terbaik buat anak dalam kandungannya.

Disebabkan concern dengan keperluan wanita mengandung, pihak Shaklee memperkenalkan set wanita mengandung khas kali ini dengan kerjasama Embun fomulated by Tanamera.


Set ini terdiri daripada :
  • ESP : protein yang sangat diperlukan untuk perkembangan bayi dalam kandungan
http://mamapapaamir.blogspot.com
  • Vitalize : multivitamin dan zat besi untuk memenuhi keperluan nutrisi wanita mengandung dan mengurangkan risiko anemia sewaktu mengandung
http://mamapapaamir.blogspot.com
  • B Complex : mengurangkan risiko kecacatan pada otak dan tulang saraf bayi yang dikandung
http://mamapapaamir.blogspot.com
  • Ostenutrix : membantu perkembangan tulang dan gigi bayi yang sihat
http://mamapapaamir.blogspot.com
  • Smooth Tummy Oil (Embun formulated by Tanamera) : mengurangkan tanda regangan dan selulit yang dialami oleh wanita mengandung. Ini untuk disapu ya, bukan untuk diminum. 
http://mamapapaamir.blogspot.com
  • Relaxing Magnesium Oil (Embun formulated by Tanamera) : mencegah kekejangan otot terutama pada bahagian kaki yang selalu dialami oleh wanita mengandung. Ini pun untuk kegunaan luaran saja, sapu-sapu di kaki untuk melegakan kaki waktu malam.
http://mamapapaamir.blogspot.com

Dengan pembelian set wanita mengandung ini, kalian akan dapat kos penghantaran PERCUMA, keahlian Shaklee secara PERCUMA dan beg daun Shaklee pun dapat secara PERCUMA. Menarik dan berbaloi kan?

Yang nak dapatkan set ibu mengandung ini boleh klik link ini 👉  https://www.shaklee.com.my/products/promotion/00P858?sid=1265902

Yang nak tanya dulu dengan Umie boleh klik sini 👉 http://byciksaw.wasap.my

Selamat menikmati saat-saat kehamilan yang sangat indah. Insya Allah.

Fi hifzillah. Barakallahu fiikum.

http://mamapapaamir.blogspot.com


Share: