Wednesday, July 19, 2023

Salam Maal Hijrah 1445 Hijrah

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh 
 Allahumma Solli Ala Muhammad

http://mamapapaamir.blogspot.com

Alhamdulillah ala kulli haal. Salam Maal Hijrah. Selamat Tahun Baru 1445 Hijrah.

Alhamdulillah, direzekikan kita semua melangkah ke tahun baru Hijrah.

Kalau tahun Masihi, sambutan memang meriah. Alhamdulillah, tadi dekat Masjid Negara, meriah juga sambutan Umie tengok dekat channel Tv AlHijrah.

Bukan kemeriahan yang menarik perhatian sebenarnya. Umie terfikir lebih kepada apa sumbangan Umie sendiri sehingga ke tahun lepas. Allahu, kurangnya sumbangan ataupun manfaat yang Umie berikan.

Untuk tahun baru Hijrah ni, nak kena tanam azam juga nampaknya, azam untuk berhijrah ke arah yang lebih baik. Ruginya la hai kalau masih kat takuk lama. Lagi-lagi dalam bab agama, Allahu, banyak sangat nak kena baiki.

Baiknya Allah, masih rezekikan kita bernafas sampai harini. Tapi insaf pula Umie bila fikir, dengan bertambahnya tahun, maka berkurangnya masa kita ada kat dunia ni. Allahu 😭

Amal sememangnya kurang sangat, apatah lagi manfaat yang Umie sendiri sumbangkan.

Jomlah kita semua insaf berjemaah di tahun baru ni, nak? Sementara Allah masih bagi peluang.

Nanti bila peluang dah ditarik, menyesal pun tak guna lagi.

Umie doakan semoga di tahun baru Hijrah ini, semakin meningkat keimanan dan ketaqwaan kita kepada Allah, dan semoga kejayaan akan mengiringi kita tahun baru ini serta semoga segala usaha, kerja keras dan penat lelah kita dalam melaksanakan kebaikan di balas dengan sebaik-baik ganjaran baik daripada Allah.

Insya Allah, aamiin😌

Lot's of love,
http://mamapapaamir.blogspot.com


Share: