Friday, July 28, 2023

Bercuti percuma bersama Shaklee

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh 
 Allahumma Solli Ala Muhammad

http://mamapapaamir.blogspot.com


Alhamdulillah ala kulli haal. Rezeki hasil kerja keras, dalam Oktober tahun lepas, leader Umie berjaya unlock trip percutian Shaklee ke Switzerland. Betul-betul bercuti dan berehat beliau waktu tu sebab baru lepas uruskan anak-anak yang kurang sihat bergilir-gilir, di samping Encik Suaminya yang sambung belajar di United Kingdom. Sungguh, lepas Allah berikan ujian bertubi-tubi, Allah hadiahkan beliau percutian yang tak pernah beliau terfikir pun sebelum ini akan dapat.

Di Switzerland, beliau dan sahabat yang lain menginap di Burgenstock Hotels and Resort. Dari hasil tanya ke Encik Google, harga menginap satu malam di sini dalam ribu-ribu 😲. 

http://mamapapaamir.blogspot.com
Sumber : Booking.com

Kalian tengok ni. Kalau Umie sendiri nak booking macam ni dengan flight ticket lagi, makan lagi, jalan lagi, hai, ntah berapa juta agaknya habis. Bukan ratus ribu, memang juta-juta jela jawabnya. Telan air liur pun macam tersekat je ni rasanya kalau duit sendiri kena keluarkan banyak ni. Huhu

Tapi kalau dah orang nak belanja, tinggal bawa diri dengan kain baju je, duit perjalanan, makan minum, hatta duit shopping pun Shaklee sediakan, takkan nak menolak pulak kan, melainkan ada halangan besar yang tak boleh nak dielakkan. Best ke best sangat?

Sebelum sampai tu, mereka naik shuttle boat, ada boat trip lalu Tasik Lucerne dan kemudian naik Burgenstock Funicular (ala-ala macam keretapi Bukit Bendera Penang tu), baru sampai ke hotel, lenggang kangkung tau. Sebab masa sampai kat airport, staf hotel dah siap-siap ambil luggage masing-masing, letak dalam bilik.

http://mamapapaamir.blogspot.com
Inilah boat trip tu. Nampak best kan. Duduk duduk, gelak gelak. 
Takde pun luggage menempel kat sebelah.

Jadi, masuk saja bilik dah ada luggage sendiri. Tak payah nak susah payah seret sana sini, tolak sana sini untuk ke hotel. Best kan macam tu? Kalau ada anak, kita layan anak je. Kalau tak, alamatnya mana nak layan anak, mana nak tolak luggage. Alih-alih, hangin pun sampai. Umie la tu 😅.

Percutian Shaklee ni bukan duduk diam-diam saja dalam hotel. Mereka naik ke Jungfraujoch, top of Europe pulak. Naik atas tu memang sejuk sangat la dengan ketinggian 3,454 meter dari aras laut dan suhu sana dalam lingkungan -7.9 darjah Celcius. Boleh beku dibuatnya kalau tak pakai baju yang sesuai.

http://mamapapaamir.blogspot.com
Ini serba sedikit info tentang Jungfraujoch tu.

http://mamapapaamir.blogspot.com
Bole main salji atas ni tau. Bole feeling ala-ala winter sonata gitu. Hehe

Mereka bukan stay di Burgenstock Hotels dan Spa saja tau, mereka juga ada stay di Beau Rivage Hotel and Royal Savoy Hotel, di Lausanne juga. Dikatakan hotel ni ramai orang kenamaan pernah singgah dan menginap di hotel ni. 

http://mamapapaamir.blogspot.com
Ini hotel kedua yang mereka tinggal. Nampak mewah kan?

Acara kemuncak adalah mereka makan malam di Le Musee Olympique atau Muzium Olympic di Lausanne. Di sini, mereka dihadiahkan setiap seorang jam jenama Swatch khas untuk sukan Olympic sebagai cenderahati.

http://mamapapaamir.blogspot.com
Inilah jam Swatch edisi Olympic tu. 

http://mamapapaamir.blogspot.com
Inilah leader Umie yang dapat ke Swiss tu. Comel je berbaju kebaya kat negara orang.

Kalian jangan tanya Umie macamana nak sebut tempat mahupun hotel ni semua tau sebab Umie sendiri pun berbelit lidah dibuatnya nak menyebut. Confirm lain benar dengan sebutan sebenar dan boleh kena ketawa dengan orang sana. Hahaha 😂

Nak cerita detail, takut kalian jemu pulak, 3 hari 3 malam kang tak habis-habis baca nanti. Jadi, inilah sebahagian itinerary perjalanan percutian Shaklee. Ada juga masa mereka pergi shopping ya. Buat terlalu padat sangat jadualnya, ada masa renggang untuk jalan-jalan, ambil-ambil gambar semua.

http://mamapapaamir.blogspot.com
Rugila tak jalan dan shopping kat tempat orang. Lagi-lagi dapat duit shopping Shaklee bagi lagi.

http://mamapapaamir.blogspot.com
Posing sikit. Kat Malaysia memang tak la pakai macam ni. Lencun baju yang bahagian dalam tu dibuatnya. Hehehe

Umie belum rezeki lagi tapi sedang berusaha untuk pergi ke trip seterusnya. Insya Allah, bulan depan ni, bulan Ogos, bagi yang berjaya, dapat ke USA dan salah satu destinasi semestinya Disneyland, kesukaan bukan saja anak-anak, mak ayah pun seronok juga ni.

Selain itu, trip tahun depan akan ke Jepun. Arigato gozaimasu! Belum apa-apa Umie ni dah train dah. Hahaha.

Penangan kecil dulu suka tengok cerita Mirror Attack, Gaban, Suria Baja Hitam dan cerita Oyuki la ni. Siapa yang pernah tengok, mesti tau kan cerita semua ni pasal apa. Masa tu banyak cerita dari Jepun, sedikit sebanyak minat dengan negara Jepun.

http://mamapapaamir.blogspot.com
Inilah trip untuk tahun 2024. Ada yang nak join? Klik link di bawah entry ni ya.

Umie minat dengan negara Jepun sebab katanya mereka ni orang yang sangat menjaga masa, kira punctual la. Kalau tren katakan waktu ketibaan pukul 8, memang akan sampai pukul 8. Lepas tu, mereka juga sangat menjaga kebersihan. Susah nak nampak sampai merata ni kat sana. 

Tipulah kalau takde yang negatif tapi kita ambil yang positif sajalah tentang Jepun ni atau apa-apa perkara pun. Bak kata orang dulu-dulu, buang yang keruh, ambil yang jernih. Tak gitu?

Kalian doakan Umie ya berjaya unlock trip ke Jepun dan yang seterusnya. Dapat bercuti free, tempat mewah, makanan sedap, siapa tak nak kan?

Kalian kalau nak join Shaklee tapi malu nak sembang dengan Umie, boleh klik link ini ya 👉https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1265902

Tapi kalau kalian nak sembang, tanya-tanya dengan Umie, feel free klik sini 👉http://byciksaw.wasap.my

Insya Allah, Umie ada untuk membantu kalian.


Lot's of love,
http://mamapapaamir.blogspot.com


Share: