Wednesday, April 17, 2024

Salam Aidilfitri. Maaf zahir batin.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh 
 Allahumma Solli Ala Muhammad

http://mamapapaamir.blogspot.com

Alhamdulillah ala kulli haal. Sudah 8 Syawal. Jamuan raya di rumah mahupun di pejabat mula sana sini. Opst, sebelum terlupa, Salam Aidilfitri semua. Maaf zahir batin. 

Walaupun agak saya ucapkan pada semua, tapi sementara masih di bulan Syawal, kira boleh ya. Hehe

Alhamdulillah, tahun ini saya beraya di rumah mentua di Perak. Rezeki tahun ini Allah beri dapat berkumpul dengan adik beradik ipar dan juga saudara mara suami walaupun adik suami baru saja kehilangan suaminya awal tahun baru ini akibat kanser paru-paru.

Bila melayari media sosial, ramai yang kehilangan kesayangan sama ada ibu ayah mahupun pasangan. Saya akui sakit merindui kehilangan memang perit. Setiap kali teringat memang boleh mengalir air mata.

Apa yang terbaik, kita doakan dan sedekahkan Al Fatihah buat mereka sebagai tanda rindu dan kasih kita pada mereka.

Saya sendiri masih teringat dan merindui pada arwah nenek dan datuk pada kedua-dua ibu bapa saya, arwah pakcik makcik dan juga arwah adik angkat keluarga saya. Jujur, bila setiap kali teringat, memang mengalir air mata.

Kadang boleh pula terfikir kalau lah mereka masih ada lagi dan dapat melihat keadaan saya sekarang ini, tapi saya percaya, Allah lagi Maha Mengetahui apa yang terbaik buat hambaNya.

Doa saya semoga kalian yang pertama kali mahupun sudah beberapa kali meraikan hari lebaran ini tanpa kesayangan, semoga dikurniakan ketabahan, kekuatan, kesabaran, keredhaan dan ketenangan dalam menghadapi hari mendatang.

Semoga kesayangan kita di tempatkan di kalangan hambaNya yang beriman. insya Allah.

Sekali lagi, Salam Aidilfitri daripada saya sekeluarga serta Maaf Zahir dan Batin buat semua.


Fi hifzillah. Barakallahu fiikum,
http://mamapapaamir.blogspot.com


Share: