AFB Feed

Sunday, April 02, 2017

Belajar erti bersedia

 photo bismillah-02.png
 photo salam6black.png

Bersedia bermaksud berada pada langkah berjaga-jaga. Kita seharusnya sentiasa bersedia dalam menghadapi apa jua situasi dan keadaan.

Sebenarnya, bukan itu yang MPA nak cerita. Hari ini, puteri MPA, Ain Humaira berada dalam keadaan tidak sihat sangat sehingga perlu dibawa ke Unit Rawatan Rapi. MPA sudah bersedia tentang pasang surut tahap kesihatan Ain tetapi MPA kurang bersedia apabila Ain perlu pergi ke Unit Rawatan Rapi. 

Bercucuran juga air mata mengenangkan Ain ke sana. Tetapi ini bukan pengalaman yang pertama buat Ain, ini merupakan pengalaman yang kedua.

Selepas ini MPA perlu bersedia daripada segi mental dan fizikal tetang tahap kesihatan Amir dan Ain. Tetapi yang lebih utama adalah Ain. Alhamdulillah, Ain hanya perlu bantuan pernafasan menggunakan mesin BiPAP dan oksigen, tanpa perlu intubation. 

Intubation itu adalah proses memasukkan tiub melalui mulut terus ke saluran pernafasan untuk membantu pesakit bernafas. 

Selepas teman dan tidurkan Ain sebentar tadi, barulah MPA rasa dapat rasa nikmat berehat untuk hari ini kerana keadaan Ain bertambah stabil. Cuma MPA masih perlu berjaga-jaga sekiranya jururawat Unit Rawatan Rapi akan memanggil MPA pada bila-bila masa pada malam ini. Bimbang juga sekiranya apa-apa berlaku pada malam ini. Malam ini MPA diberikan katil untuk tidur di wad sementara anak masih berada di Unit Rawatan Rapi. Alhamdulillah, terima kasih kepada semua jururawat yang bertimbang rasa dan ambil berat tentang Ain.

Harapan MPA seperti ibubapa yang lain, tidak lain dan tidak bukan mengharapkan kesihatan Ain semakin stabil dan bertambah baik dari semasa ke semasa. Insya Allah.

Wallahua'lam

 photo DC347A584D917411A24728AD62EDEFF9.png

No comments:

Post a Comment

Alhamdulillah...terima kasih atas komen membina anda... ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Siti Aminah Wahab