Friday, April 28, 2017

Syaaban menjelma

 photo bismillah-02.png
 photo salam6black.png
Alhamdulillah

Bulan Syaaban telah menjelma. Bahang Ramadhan pun mula terasa. Semestinya bulan Syaaban baik untuk kita mula berlatih berpuasa. Selain dapat pahala berpuasa di bulan Syaaban, kita juga dapat melatih diri kita baik dari segi fizikal dan rohani untuk menghadapi dugaan di bulan Ramadhan.

Dengan cuaca sekarang yang boleh dikatakan kita mengalami keadaan hujan setiap hari, semestinya kita mengharapkan cuaca yang sama kita hadapi sewaktu Ramadhan nanti.

Agaknya, apa perkara yang paling sahabat-sahabat MPA nantikan setiap kali Ramadhan menjelma?

Bagi MPA, apa yang MPA paling nantikan adalah suasana bulan Ramadhan itu sendiri. Antaranya ramai yang bertadarus Al-Quran, tak mengira siang atau malam. Selain itu, adanya Bazar Ramadhan yang menawarkan pelbagai jenis juadah berbuka puasa. Apa yang pasti, MPA dapat merasakan ketenangan dan kedamaian di dalam bulan Ramadhan. Mungkin mindset MPA berkaitan syaitan dibelenggu di bulan Ramadhan membuatkan MPA merasakan sebegitu.

Apa yang pasti, Ramadhan adalah bulan yang teristimewa. Jom kongsikan dengan MPA dan sahabat yang lain apa yang paling dinantikan menjelang Ramadhan. 

Wallahua'lam

 photo DC347A584D917411A24728AD62EDEFF9.png

No comments:

Post a Comment

Alhamdulillah...terima kasih atas komen membina anda... ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Siti Aminah Wahab