Friday, August 04, 2023

Kebaikan Vitamin E

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh 
 Allahumma Solli Ala Muhammad

http://mamapapaamir.blogspot.com

Kalian perasan tak, antara vitamin yang jarang didendangkan adalah Vitamin E. Antara vitamin yang selalu didendangkan pula adalah Vitamin C sebab selalu dikaitkan dengan kulit cantik dan kuatkan imun. Vitamin yang selalu dikaitkan dengan ibu mengandung pula ialah Vitamin B sebab ia melibatkan tumbesaran anak dalam kandungan. Kan?

Tahukah korang yang Vitamin E ini sejenis vitamin larut lemak yang ada ciri-ciri antioksidan juga yang melawan radikal bebas dalam badan. Kiranya Vitamin E ini macam Vitamin C juga tau, membantu jadikan kulit berseri-seri menawan gitu.

Marilah Umie kongsikan dengan semua 3 kebaikan Vitamin E ini untuk pengetahuan kita bersama :

1. Menyokong kesihatan penglihatan


Sumber : pexels.com

Kajian mendapati Vitamin E dapat membantu mengurangkan risiko pembentukan katarak dalam mata, iaitu keadaan kanta mata yang jernih menjadi keruh. Umpama tingkap yang sepatutnya bersih tapi kelabu asap sebab ada kotoran. Macam itulah. 

Kajian juga mendapati Vitamin E juga dapat mengurangkan 20% risiko AMD, iaitu kemerosotan mata disebabkan penuaan. Jadi, untuk kesihatan mata, ambillah Vitamin E.

2. Mengekalkan kulit berseri-seri

http://mamapapaamir.blogspot.com
Sumber : pexels.com

Dengan pengambilan Vitamin E mengikut dos yang dirujuk dalam portal MyHealth Kementerian Kesihatan Malaysia,  dos maksimum yang dibenarkan pengambilan Vitamin E dalam sehari adalah sebanyak 800 UI, dapat membantu menguatkan lapisan kulit dan melindungi kulit daripada kerosakan. Selain itu, Vitamin E juga dapat berfungsi sebagai antiradang semulajadi untuk meredakan dan menenangkan kulit.

3. Menyokong kesihatan jantung

http://mamapapaamir.blogspot.com
Sumber : pexels.com

Vitamin E didapati dapat menambah baik peredaran darah dan mengekalkan kesihatan jantung. Kajian mendapati, Vitamin E dapat menghalang oksidasi kolestrol LDL untuk mengurangkan pembentukan plak serta dapat menyokong kesihatan jantung untuk mengepam 7,570 liter darah sehari ke seluruh tubuh badan manusia. Bagus kan Vitamin E ni?


Ada banyak lagi kelebihan Vitamin E ini seperti membantu fungsi otak yang lebih baik dan menambahbaik pergerakan sperma bagi orang lelaki, khususnya buat mereka yang dalam usaha mendapatkan cahaya mata.

Kalian tahu tak, makanan yang kaya dengan Vitamin E ini seperti kacang badam, kacang tanah, labu, asparagus, mangga, avokado, biji bunga matahari, brokoli, tomato dan banyak lagi.

Bagi yang sukakan makanan semulajadi, bolehla ambil berdasarkan apa yang Umie kongsikan di atas. Tapi pada yang tak berapa minat makanan di atas dan lebih sukakan pengambilan makanan tambahan, boleh dapatkan Vitamin E Shaklee.

Kenapa perlu dapatkan Vitamin E daripada Shaklee pula?

http://mamapapaamir.blogspot.com

Kerana 1 kapsul Vitamin E Shaklee mengandungi :
  • 400 IU Vitamin E daripada sumber semulajadi iaitu daripada minyak kacang soya dalam bentuk D-alfa-tokofel, yang merupakan bentuk aktif biologi Vitamin E yang lebih mudah diserap oleh tubuh.
  • 65 mcg Selenium untuk melengkapi Vitamin E supaya dapat berfungsi dengan optimum.
  • 39.4 mg ekstrak biji anggur yang mengandungi proantosianidin, iaitu sebatian yang mempunyai kandungan antioksidan yang bagus.
Jadi, dengan mengambil 2 kapsul Vitamin E Shaklee, cukuplah 800 IU Vitamin E dos harian sebagaimana yang telah diterangkan atas tadi.

Oleh itu, kalian yang nak dapatkan Vitamin E Shaklee daripada Umie, boleh klik sini ya 👉 http://byciksaw.wasap.my


Lot's of love,
http://mamapapaamir.blogspot.com

Share: