AFB Feed

Friday, July 01, 2016

Jumaat terakhir di bulan Ramadhan tahun ini

Bismmillahir Rahmaanir Rahim photo vectorbismillahpink2.png

Alhamdulillah
Harini merupakan hari Jumaat terakhir di bulan Ramadhan. Cepat betul masa berlalu. Harini juga hari pertama untuk bulan Julai. Maksudnya dah separuh jugak tahun ni berlalu.

Rasa sedih pula nak tinggalkan Ramadhan. Sebabnya belum tentu lagi kita akan bertemu Ramadhan tahun hadapan.

Bahang Syawal pun dah makin mula terasa. Mana yang dah gaji tu, dah mula shopping raya. Untung pada mereka yang dapat imbuhan tambahan untuk raya ni. Tapi kena beringat juga dalam shopping tu. Bukan apa, takut-takut 'sesak' je poket nanti nak tunggu gaji lagi sekali.

Dalam sibuk bershopping tu, ingat juga pada barang berharga kita dan juga anak. Kalau boleh, kita pecah rekod tahun ni kat shopping kompleks nanti takde orang yang akan umumkan kehilangan anak. Ok tak?

Yang paling penting sekali, kepada kaum Adam, luangkanlah masa untuk ke masjid berdekatan untuk bersolat Jumaat. Ambil keberkatan hari ini terutama Jumaat di Ramadhan terakhir ini. Semoga apa yang dilakukan hari ini dan minggu seterusnya diberkati Allah. Insya Allah.

Wallahua'lam

2 comments:

  1. sedih pulak...Ramadhan dah nak pergi...

    ReplyDelete
  2. semoga bukan jumaat terakhir sebelum kita bersedia...

    ReplyDelete

Alhamdulillah...terima kasih atas komen membina anda... ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Siti Aminah Wahab