Saturday, July 23, 2016

Rumah terbuka sana sini

Bismmillahir Rahmaanir Rahim photo vectorbismillahpink2.png

Alhamdulillah

Walaupun 1 Syawal telah 2 minggu meninggalkan kita, bahang dan kemeriahan masih lagi terasa. Apa lagi kalau bukan rumah terbuka. Tradisi setiap tahun adanya rumah terbuka. Bukan setakat untuk Hari Raya Puasa saja, Tahun Baru Cina dan Deepavali pun ada rumah terbuka. Tapi rumah terbuka Hari Raya Aidilfitri ada uniknya tersendiri iaitu kalau kat pejabat-pejabat, kaum yang lain selain Melayu akan meraikannya dengan memakai baju kurung. Kalau tak pun, baju kebaya ataupun baju kurung kedah.
Sebenarnya MPA suka tengok kaum lain pakai baju kurung kita. Nampak sweet dan comel. Orang Melayu kita pun comel pakai baju kurung tapi untuk kaum lain ni, istimewa sikit sebab susah nak jumpa dan tengok dorang pakai. Siapa setuju? Harap takde yang kecam MPA yer dengan statement MPA di atas. Kalau ada yang ingin menegur, silakan PM MPA yer. Insya Allah, sebarang teguran MPA akan cuba terima dengan berlapang dada.
Berbalik kepada rumah terbuka, tahun ni banyak juga jemputan rumah terbuka yang MPA terima. Insya Allah, kalau tiada aral dan berkelapangan, MPA akan cuba penuhi undangan. Keadaan Ain yang tidak begitu mengizinkannya untuk lasak serta jadual susu Ain yang mesti MPA patuhi perlu MPA pertimbangkan untuk menghadiri mana-mana undangan.
Kepada yang mengundang, terima kasih banyak-banyak. Insya Allah, MPA akan cuba hadiri. 
Kepada mana-mana jemputan yang MPA tidak dapat hadiri, terima kasih mengundang dan MPA minta maaf banyak-banyak. Insya Allah, kalau ada undangan akan datang, mudah-mudahan MPA dapat hadiri. (Ceh, berangan kena jemput lagi...hihi)

Selamat menghadiri rumah terbuka dan hati-hati dalam apa jua yang kalian lakukan. Makan beringat-ingat ya, takut-takut lepas ni baju raya dah tak muat pulak. Hihi

Wallahua'lam

No comments:

Post a Comment

Alhamdulillah...terima kasih atas komen membina anda... ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Siti Aminah Wahab