Thursday, August 22, 2013

Amir - Mula belajar menyebut

Alhamdulillah
Assalamualaikum
Semalam balik dari kerja, lepak kejap dengan Amir depan TV tengok cerita upin ipin kat TV9 kalau tak salah...lepas tu, ada la iklan...dah abis iklan tu, kan ada yang disebut "Bananana" tu kan....tiba-tiba Amir pon sebut sama...terkejut kejap aku...Alhamdulillah, anak aku dah mula nak belajar bercakap...nenek Amir (yang menjaga Amir sepanjang aku dan suami bekerja, maklumla, cucu pertama...hehehehe) pon cakap yang Amir memang tengah belajar bercakap...dia selalu kasi buku yang aku belikan pada nenek dia mintak nenek dia sebutkan apa yang ditulis...lama-lama dia akan ikut tapi amik yang hujung-hujung jela...
kucing = cing
anjing = jing
bola = la
Alhamdulillah, satu peningkatan yang baik...padanla demam haritu...nak belajar bercakap yer...
Alhamdulillah...syukur padaMu Ya Allah...
Kalau setakat sebut papa dan mama tu, memang dia dah lama dapat...lepas ni, kena selalu la kami giatkan dia untuk bercakap apa yang dia nak...untuk dia belajar luahkan kemahuan dia...
Niat aku dia dah pandai bercakap, nak hantar mengaji kat rumah orang...kasi dia kenal huruf pon jadila...disamping tu tambah-tambah dengan kami sekali la...papa pon rajin kalau nak solat ajak dia...dan ada masanya tunjuk dia cara yang betul tapi in fun way...budak-budak dalam peringkat dia masih nak bermain tapi kita sebagai ibu dan bapa kena jadikan apa yang dia main bermanfaat...insya Allah...
Wallahua'lam

No comments:

Post a Comment

Alhamdulillah...terima kasih atas komen membina anda... ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Siti Aminah Wahab