Monday, August 12, 2013

Amir - Full Package

Bismillahir Rahmannir Rahim
Alhamdulillah
Assalamualaikum

Tiba-tiba dalam pukul 4.30pm macamtu, mak telefon bagitau Amir demam, batuk, selsema dan muntah-muntah...terpaksa aku mintak permission balik awal...nak ambil halfday, rugi sebab dah tinggal 1 jam lagi nak balik...

Dalam perjalanan, aku mintak mak siap-siap dengan Amir, aku akan sampai terus pickup dorang pergi klinik...

Alhamdulillah, syarikat tempat aku kerja ada cover untuk Amir...aku just guna kad Red Alert atas nama Amir...semua kos akan ditanggung oleh syarikat dibawah klausa Medical Expenses for staff...(speaking London gitu...hehe)

Keistimewaan kad Red Alert ni dia cover panel klinik yang terpilih satu Malaysia termasuk Sabah Sarawak...kalau area bandaraya, banyakla...kalau kat Bagan Datoh, Perak, yang terdekat Teluk Intan, dekat dengan rumah makcik papa...aku dah survey in case emergency dan cash pon tak banyak, bole la kan...

Doktor kata Amir ada demam, batuk dan selsema...memang full package...doc kata mungkin dia penat sangat travelling...mungkin betul juga sebab berjalan raya minggu yang baru lepas ni...aku sendiri pon penat, apatah lagi dia...

Ni aku baru je tidurkan Amir...tido ubat rasanya ni...barula dia lena kata mak...risau jugak siang tadi takut-takut dia kena semput...kena amik gas lagi untuk kali ke-4...tak sampai hati rasanya bila dia kena gas tu...huhuhu

Semoga Amir cepat sembuh ye sayang supaya dapat cergas macam dulu...insya Allah...aamiin

Wallahua'lam

Share: