Thursday, August 01, 2013

AMIR - Hands

Bismillahir Rahmannir Rahim
Alhamdulillah
Assalamualaikum
Haritu, g bank nak keluarkan duit dari ATM machine, lalu la kat kedai stationary...jadi terlintas kat fikiran nak beli kertas warna la...nak buat skit aktiviti dengan Amir...ala, beli banyak pon tak apa...sebab takde expired pon kan...hehehe
Jadi, layanla pinterest dan google beberapa aktiviti yang boleh kita buat dengan anak2 kita especially kecik macam Amir (Amir almost 1 1/2 years until to date I wrote this entry)...dapatla idea nak lukis tapak tangan dia la...
Nak lukis tapak tangan dia punyala payah...mana taknya, Amir jenis penggeli orangnya...baru lukis sikit dah lari...dan macam biasa, apa kita buat dia akan tiru...dah sampai masa dan waktunya pun...jadi, kenala sediakan kertas dan pensel untuk dia conteng2...
Dah dapat bentuk tangan dia, nak menggunting lak...ni pon sama, kena kasi dia khayal dengan aktiviti dia, baru kita boleh buat...biasa, budak2 nak membesar...kita dulu...opst! Aku dulu...mak masak, aku dan angah abis kerjakan pinggan mangkuk plastik mak main masak2...hehe


Dah settle gunting, aku tampal jela tempat mana aku nak...dah siap tampal semua tu, Amir excited main...agaknya kagum kot sebab sama saiz la dengan tangan dia...part ni aku tak dapat nak amik gambar....Amir jenis pantas orangnya...kejap je dah tukar aksi...lagipon kamera aku tak cukup canggih...tapi Alhamdulillah, ada daripada takde...hehe...have a fun...

Wallahua'lam...
Share: