AFB Feed

Tuesday, March 31, 2015

Laman web KPDNKK

Bismmillahir Rahmaanir Rahim photo vectorbismillahpink2.png

Rasanya ramai yang ada dapat sms melalui Whatsapp berkaitan harga minyak akan naik lagi. Ada yang mengatakan rujukan daripada laman web KPDNKK. MPA pon bukakla laman web tu. Yang ada harga minyak untuk bulan March 2015. Tak tau la pulak kalau dah up, pastu ditarik balik. Tapi setakat yang MPA bukak masa entri ni ditaip, takde la pulak pasal  harga minyak untuk bulan April 2015.

Setakat masa entri ni ditaip ya.

MPA bukan apa, zaman sekarang ni macam-macam boleh jadi. Nak percaya sesuatu bulat-bulat malah nak menyampaikannya, mestilah berhati-hati. Bukan bermaksud nak menyekat sesuatu maklumat, tapi biarlah ianya daripada sumber yang betul dan sahih. Bimbang kita akan menjadi punca tercetusnya fitnah mahupun keadaan yang tidak aman. Kan nanti kita juga yang susah.

Di laman web yang sama, MPA ada ternampak Panduan Harga Pengguna. Saja MPA klik. Terkeluarla paparan ni.



Macam-macam eBook ada. Boleh jadi bahan rujukan. Macam-macam eBook ada.

Jomlah kita layan sat laman web KPDNKK. ^_^

7 comments:

  1. Zaman sekarang ni ramai sangat penyampai maklumat yang tak sahih.. Hobi gamaknya.. Apa2 pun rujuklah pada maklumat yang sahih.. ^^,
    RosmizaAli.Com™

    ReplyDelete
  2. bagus juga sesekali lepak kat laman web kpdnkk ni..dapat info yang sahih.. :)

    ReplyDelete
  3. betul tu CT sokong !! jangan main percaya bulat2 apa yang disebarkan thru whatsapp..
    semak sendiri then tengok dengan mata sendiri.. baru buat penilaian..

    ReplyDelete
  4. apa2 isu ttg gst, report terus jer, jadilah pengguna yg bijak

    p/s : Jemput join segmen CN yer : http://www.cekgunorazimah.com/2015/03/segmen-bloglist-mei-jun-2015-by-cn.html

    ReplyDelete
  5. Mmg kena selidik dulu apa2 berita yg diterima skrng ni kan...

    ReplyDelete

Alhamdulillah...terima kasih atas komen membina anda... ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Siti Aminah Wahab