Sunday, December 07, 2014

Kehilangan tanpa disedari

Bismmillahir Rahmaanir Rahim photo vectorbismillahpink2.png


Kami terkejut dengan kehilangan tanpa disedari. Alhamdulillah, nasib baiklah ada jiran-jiran yang prihatin. Kalau tak, senang-senang je melayang duit beratus-ratus. Apa yang hilang tu??
Inilah yang hilang nya tu.


Boleh pulak ditinggalkan huruf yang hujung, dan nombor yang hujung.
Selalunya MPA ni naik kereta je, terus gerak. Melainkan seminggu sekali, barulah MPA kedepan dan periksa status minyak enjin, minyak brek, air, dan sebagainya. Lagipun, ada pecah sikit dekat atas no 3 tu. Rasa tak sondol apa-apa. MPA cuma syak mungkin ada yang undur kebelakang, tak perasan dan langgar nombor plat kereta MPA.

Nak buat apa hangin-hangin, benda dah nak jadi. Bukan boleh patah balik kembali ke asal, betul tak? Ada bahagian orang lain pada rezeki MPA dapat ni agaknya.
Fikir yang baik-baik, nanti yang baik-baik akan datang, kita pon tak stress. Kan??

Okla, nak pergi buat nombor plat kereta baru, baru boleh bersiar-siar dengan hati yang senang. ^_^

Selamat petang semua!!!

6 comments:

  1. Ada org tak perasan and langgar agaknya...

    ReplyDelete
  2. eh.. ade pulak pencuri camni? ape untung nyer? ke bebudak yg main cabut-cabut abc tak? ermm

    ReplyDelete
  3. Dugaan untuk mama tu..nakal dia orang ya...

    ReplyDelete
  4. Nasib baik perasan sblum pak polisi trafiko tahan hehee...

    ReplyDelete
  5. adoiyai ni betul betul dugaan.. sabar ye kak.. ritu pun park kejap aje kat kedai nak beli barang. keluar tengok wow kena gesel baik punya. tah sapa punya keje..

    ReplyDelete

Alhamdulillah...terima kasih atas komen membina anda... ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Siti Aminah Wahab