Thursday, October 16, 2014

Walaupun kita menang...

Bismmillahir Rahmaanir Rahim photo vectorbismillahpink2.png

Semalam mama dapat satu mesej daripada grup whatsapp, bunyinya macam ni :

KEMENANGAN DIPEROLEHI...TETAPI MEROSAKKAN PERHUBUNGAN

Kalau bergaduh dengan pelanggan,
Walaupun kita menang,
Pelangan tetap akan lari

Kalau bergaduh dengan rakan sekerja,
Walaupun kita menang,
Tiada lagi semangat bekerja satu kumpulan

Kalau kita gaduh dengan boss,
Walaupun kita menang,
Tiada lagi masa hadapan di tempat itu

Kalau kita bergaduh dengan keluarga,
Walaupun kita menang,
Hubungan kekeluargaan akan renggang

Kalau kita bergaduh dengan guru,
Walaupun kita menang,
Keberkatan menuntut ilmu dan kemesraan itu akan hilang

Kalau gaduh dengan kawan,
Walaupun kita menang,
Yang pasti kita akan kekurangan kawan

Kalau gaduh dengan pasangan,
Walaupun kita menang,
Perasaan sayang pasti akan berkurangan

Kalau kita bergaduh dengan sesiapapun,
Walaupun kita menang,
Kita tetap kalah....

JUSTERU, BAIK JANGAN BERGADUH!!


semoga bermanfaat..^_^

9 comments:

  1. Heheee.. aha kan mama amir... so jaohkan laa sikap nak cr pasal tuuu

    ReplyDelete
  2. So intipatinya jgn brgaduh kan kak

    ReplyDelete
  3. Good reminder.Thanks for sharing.

    ReplyDelete
  4. Menang itu nampak positif tapi banyak kesan negatif kan...

    ReplyDelete
  5. kemenangan yg menggusarkan hati, better dok diam2, biar kerja berjln dgn sempurna

    ReplyDelete
  6. Malas dah nak bergaduh.
    Dulu macam tu juga kalau ada yang cari pasal. Especially kat klinik.
    Tapi sekarang saya ambik pendekatan berbeza.
    Alhamdulillah, saya rasa hidup lebih happy...kerja lebih happy..

    ReplyDelete
  7. tapi kalau selalu sangat mengalah tak kena tindas ke kak..? huurm..

    ReplyDelete

Alhamdulillah...terima kasih atas komen membina anda... ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Siti Aminah Wahab